Tłumacznie pochodzi z translate.google.com.
Oficjalna wersja angielska portalu w przygotowaniu.

GTranslate

English French German Italian Portuguese Russian Spanish

Zmiana rozmiaru tekstu

-A A +A
ACCESS UPJP2

Patronaty naukowe

Wirtualny spacer

Uczelnia w mediach

Aktualności UPJPII

Pracownik

prof. dr hab. Juliusz Chrościcki

Zatrudnienie:
Wydział Historii i Dziedzictwa Kulturowego – profesor zwyczajny

Email: juliusz.chroscicki@upjp2.edu.pl

Afiliacje:
- Katedra Historii Sztuki Nowożytnej

Dyżur:
Czwartek: 13.00-13.45

Curriculum Vitae:

2012 – rozpoczęcie pracy w IHS i K UJP II

2011 – Wybór na przewodniczącego Komitetu Nauk Sztuce PAN

2007 – Zorganizowanie międzynarodowej konferencji w Krakowie na Wawelu o pogrzebach władców w Europie

2005 – redaktor naczelny półrocznika ,, Barok. Historia-literatura-sztuka\\\'\\\', utworzonego w 1994 roku

1999 – Profesor zwyczajny UW

1994 – objęcie stanowiska dyr. w Centrum Kultury Polskiej , Uniwersytet Sorbona IV ( Paryż).

1991 – nadanie tytułu naukowego profesora przez Prezydenta RP

1989 – Wybór na dziekana Wydziału Historycznego UW, pod dwóch kadencjach jako prodziekana

1983 – objęcie obowiązków docenta ( opóźnione z powodów politycznych)

1982 – zatwierdzenie nadania stopnia dr hab nauk humanistycznych w zakresie historii sztuki nowowżytnej

1981 – kolokwium habilitacyjne na UW

1971 – obrona i zatwierdzenie doktoratu napisanego pod kierunkiem prof. J. Białostockiego

1964 – Ukończenie studiów z historii sztuki na UW pod kierunkiem prof. M. Walickiego

Prowadzone zajęcia(rok akademicki 2017/18):

- Wstęp do historii sztuki (kierunek: Historia sztuki; tryb: stacjonarne; rok: I; semestr: zimowy; rodzaj zajęć: wykład)

- Historia sztuki nowożytnej powszechnej II (kierunek: Historia sztuki; tryb: stacjonarne; rok: II; semestr: letni; rodzaj zajęć: wykład)

- Ćwiczenia z historii sztuki nowożytnej powszechnej (kierunek: Historia sztuki; tryb: stacjonarne; rok: II; semestr: letni; rodzaj zajęć: ćwiczenia)

- P. P. Rubens. Organizacja warsztatu i jego produkcja. Uczniowie, Współpracownicy; [w ramach:] Zajęcia fakultatywne (kierunek: Ochrona dóbr kultury; tryb: stacjonarne; rok: II; semestr: letni; rodzaj zajęć: wykład)

- Wstęp do historii sztuki (kierunek: Historia sztuki; tryb: stacjonarne; rok: I; semestr: letni)

- P. P. Rubens. Organizacja warsztatu i jego produkcja. Uczniowie, Współpracownicy; [w ramach:] Zajęcia fakultatywne (kierunek: Historia sztuki; tryb: stacjonarne; rok: I; semestr: letni; rodzaj zajęć: wykład)

- P. P. Rubens. Organizacja warsztatu i jego produkcja. Uczniowie, Współpracownicy; [w ramach:] Zajęcia fakultatywne (kierunek: Historia sztuki; tryb: stacjonarne; rok: II; semestr: letni; rodzaj zajęć: wykład)

- P. P. Rubens. Organizacja warsztatu i jego produkcja. Uczniowie, Współpracownicy; [w ramach:] Zajęcia fakultatywne (kierunek: Historia sztuki; tryb: stacjonarne; rok: III; semestr: letni; rodzaj zajęć: wykład)

- P. P. Rubens. Organizacja warsztatu i jego produkcja. Uczniowie, Współpracownicy; [w ramach:] Zajęcia fakultatywne (kierunek: Historia sztuki; tryb: stacjonarne; rok: II; semestr: letni; rodzaj zajęć: wykład)

- P. P. Rubens. Organizacja warsztatu i jego produkcja. Uczniowie, Współpracownicy; [w ramach:] Zajęcia fakultatywne (kierunek: Historia sztuki; tryb: stacjonarne; rok: I; semestr: letni; rodzaj zajęć: wykład)

- Historia sztuki nowożytnej (kierunek: Turystyka historyczna; tryb: stacjonarne; rok: II; semestr: zimowy; rodzaj zajęć: wykład)

- Historia sztuki nowożytnej (kierunek: historia Kościoła; tryb: stacjonarne; rok: II; semestr: zimowy; rodzaj zajęć: wykład)

Plan (harmonogram) zajęć jest dostępny na stronie Wirtualnego Dziekanatu.

Publikacje - monografie:

Sztuka i polityka. Funkcje propagandowe sztuki w epoce Wazów 1587-1668, Warszawa: PWN 1983.[więcej informacji][szukaj w bibliotece]
Pompa funebris. Z dziejów kultury staropolskiej, Warszawa: Państwowe Wydawnictwo Naukowe 1974.[więcej informacji][szukaj w bibliotece]

Publikacje - artykuły książkowe:

Fascynacje kolorem i kształtem [w:] Atelier Nowosielskich. Ceremiczny świata Hannay i Leszka Nowsielskich 2016, s. 17-18. [więcej informacji]
Les funerailles princieres en Europe XVIe-XVIIIe siècle [w:] Les Funerailles princieres en Europe XVIe-XVIIIe siècle, Rennes – Versailes 2015, s. 7-14. [więcej informacji]
Michelangiolo , twórca fresków w kaplicy Sykstyńskiej - pierwszą ofiarą ,, Trzeciej Kongregacji ‘’ Soboru Trydenckiego ? [w:] Sztuka po Trydencie, Kraków 2014, s. 69-100. [więcej informacji]
Le professeur Victor-Lucien Tapie et le baroque en Pologne [w:] Victor-Lucien Tapie . Relire baroque et classicism, Rennes 2014, s. 123-134. [więcej informacji]
Malarskie przedstawienia świątyń z XVI i XVIII wieku. Liturgia-dewocja-zwiedzanie [w:] Fides ex visu, Lublin 2013, s. 139-154. [więcej informacji]
O roli sztuki w dyplomacji epoki nowożytnej [w:] Sztuka i dyplomacja. Związki sztuki i polskiej dyplomacji w okresie nowożytnym, Warszawa 2013, s. 15-29. [więcej informacji]
O wnętrzach gotyckich świątyń na XVII-wiecznych obrazach [w:] Limen expectactionis. Księga kuc czci śp. ks. prof.dr hab. Zdzislawa Klisia, Kraków: UPJPII Wydawnictwo Naukowe 2012, s. 43-56. [więcej informacji][szukaj w bibliotece]
Les funerailles princieres en Europe , XVIe-XVIIIe siecle [w:] Les funerailles princieres en Europe , XVIe-XVIIe siecle., Wersal: Centre de recherche du Chateau de Versaille Ed. de la Maison des sciences de l\\\'homme 2012, s. 1-6. [więcej informacji][szukaj w bibliotece]
Orphaus among the Animals by Hans Vredeman de Vries. Bozetto, Relaisation and Reconstraction from Arthus Court of Gdańsk [w:] Birthday Beasts\' Book ...Cultural Studies in Honour of Jerzy Axer, Warszawa: Wilczyska 2011, s. 47-60. [więcej informacji][szukaj w bibliotece]
il nunzio Durini a Varsavia [w:] il cardinale Angelo Maria Durini ( 1725-1706).Un mecenate lombardo nell\'Europa dei Lumi, Mediolan: SilvanaEditoriale 2011, s. 13-15. [więcej informacji][szukaj w bibliotece]
Lafontaine o kołtunie [w:] Fides imaginem querens. Studia ofiarowane księdzu prof. Ryszardowi Knapińskiemu, Lublin 2011, s. 349-355. [więcej informacji]
il fascino del colore e delle forme/Fascination with Colour and Shapes [w:] Atelier Nowosielski. L\'arte delle ceramica di Hanna e Leszek Nowosielski, Milano: SilvanaEditoriale 2011, s. 26-29. [więcej informacji][szukaj w bibliotece]
O propagandowo-symbolicznych przedstawiniach pola elekcyjnego na Woli [w:] Wolne elekcje królów Polski na Warszawskiej Woli. 430 lat później, Warszawa: Tow. Przyjaciół Woli 2010, s. 82-108. [więcej informacji][szukaj w bibliotece]
Apartament królowej Ludwiki Marii w Pałacu Letnim. Próba rekonstrukcji [w:] Francusko-polskie relacje artytyczne w epoce nowożynej, Warszawa: Neriton 2010, s. 87-98. [więcej informacji][szukaj w bibliotece]

Publikacje - artykuły w czasopismach:

Dreifaches Sigel von Maria Josepha, der Gemahlin Augusts III., in der Sammlung des Koenigschloss Warschau [w:] Barok. Historia-Literatura-Sztuka, 41 2014, s. 275-281. [więcej informacji]
Studia Wilanowskie, t.XX Materiały z roboczego spotkania ,, Osiemnastowieczne wyroby Miśni w Polsce . Stan i potrzeby badań’’ [w:] Barok. Historia-Literatura-Sztuka, 41 2014, s. 313-318. [więcej informacji]
A. Kwiatkowska Inwentarz Generalny z 1696 z opracowaniem, Warszawa 2012 [w:] Barok. Historia-Literatura-Sztuka, 40 2013, s. 240-245. [więcej informacji]
Królewicz Władysław Zygmunt Waza na meczach piłki ( calcio fiorentino ) w lutym 1625 roku [w:] Barok. Historia-Literatura-Sztuka, 39 2013, s. 87-98. [więcej informacji]
Kazimierza Strinczyńskiego Opisy i widoki zabytków w Królestwie Polskim (1844-1955) [w:] ,, Barok.Historia-Literatura-Sztuka\'\', 36 2011, s. 285-286. [więcej informacji]
Georges de la Tour i jego lwowskie arcydzieło znane pod tytułem [w:] BAROK.Historia-literatura-sztuka, 33 2010, s. 123-142. [więcej informacji]
Ad lectorem [w:] ,, Barokk. Tortenelem-Irodalom-Muveszet\'\', numer specjalny ,, Barok\'\' w j. węgierskim 2010, s. 7-11. [więcej informacji]
Wspomnienie o Franku Starowieyskim [w:] ,,Barok\'\', 32 2009, s. 221-224. [więcej informacji]

Wygłoszone referaty:

- Michelangiolo Buonarroti pierwszą ofiarą ojców Soboru Trydenckiego; [podczas konferencji:] Sztuka po Trydencie [miejsce konferencji:] Kraków UP JP 2, 2012-10-14