Zatrudnienie:
Wydział Nauk Społecznych – adiunkt
Email:
monika.borowska@upjp2.edu.plAfiliacje:
- Katedra Psychologii
Dyżur:
wtorek, godz. 9.45-10.30
ul. Bernardyńska 3, p. 113
2007 – Katedra Psychologii WNS INOR UPJPII w Krakowie - adiunkt
2004 - 2007 – Katedra Psychologii Rozwoju, Wydział Psychologii Wyższej Szkoły Finansów i Zarządzania w Warszawie - adiunkt
2000 - 2004 – wykładowca Centrum Doskonalenia Zawodowego Nauczycieli przy Wyższej Szkole Administracji w Bielsku-Białej na podyplomowych studiach pedagogicznych w zakresie psychologii rozwojowej, psychologii klinicznej dziecka i psychologicznych podstaw oddziaływań rew
2000 - 2004 – wykładowca Wojewódzkiego Centrum Doskonalenia Zawodowego Nauczycieli w Krakowie w zakresie psychologii rozwojowej, psychologii klinicznej dziecka i psychologicznych podstaw oddziaływań rewalidacyjnych
2000 - 2004 – wykładowca Wszechnicy Świętokrzyskiej w Kielcach, Wydział Humanistyczno-Pedagogiczny w zakresie psychologii rozwoju i osobowości, psychologii klinicznej dziecka, psychologii klinicznej z elementami psychopatologii, psychologicznych podstaw oddziaływań re
1999 - 2000 – Katedra Psychologii Defektologicznej Instytutu Psychologii UJ – asystent
1990 - 1998 – Katedra Psychologii Rozwojowej KUL - asystent
2016 – Od 2016 – koordynator naukowego patronatu UPJPII nad Szkołą Podstawową nr 159 SS. Urszulanek Unii Rzymskiej w Krakowie oraz pomysłodawca i organizator patronackich form współpracy merytorycznej:
• 11.03.2016 – w ramach edukacji medialnej zajęcia w Studiu TVJP2. Prowadzenie: mgr Paulina Guzik (UPJPII)
• 30.03.2016 – dziecięcy panel dyskusyjny moderowany przez s. dr hab. Annę Klich OSU (UPJPII) i poprzedzony wykładem dra. Roberta Piechowicza (UPJPII) nt. „Co to jest nauka i jakie są jej korzenie?” /przy udziale Studentów kierunku DiKS, rejestrujących całość wydarzenia w postaci krótkiego reportażu ćwiczeniowego/
• 10.05.2016 – udział uczniów kl. III w warsztatowym projekcie studenckim kierunku DiKS /Radio BONUS/
• 06.06.2016 - warsztaty z logiki dla uczniów klas VI pt. „Czy zdrowego rozsądku można się nauczyć?” Prowadzenie: dr Robert Piechowicz (UPJPII)
vide: http://www.sp159.krakow.pl/Wspolpraca_z_Uniwersytetem_Papieskim_Jana_Pawla_II,166,0.html
2016 – Od 2016 - koordynacja merytoryczna poradnictwa dla Studentów w ramach Grupy STER działającej przy Duszpasterstwie Akademickim UPJPII
-
Wprowadzenie do poradnictwa małżeńskiego i rodzinnego (kierunek: Nauki o rodzinie; tryb: stacjonarne; rok: I; semestr: letni; rodzaj zajęć: ćwiczenia)
-
Wprowadzenie do poradnictwa małżeńskiego i rodzinnego (kierunek: Nauki o rodzinie; tryb: niestacjonarne; rok: I; semestr: letni; rodzaj zajęć: ćwiczenia)
-
Podstawy psychologii (kierunek: Nauki o rodzinie; tryb: stacjonarne; rok: I; semestr: zimowy; rodzaj zajęć: wykład)
-
Podstawy psychologii (kierunek: Nauki o rodzinie; tryb: stacjonarne; rok: I; semestr: zimowy; rodzaj zajęć: ćwiczenia)
-
Psychologia społeczna (kierunek: Nauki o rodzinie; tryb: stacjonarne; rok: II; semestr: zimowy; rodzaj zajęć: ćwiczenia)
-
Wprowadzenie do poradnictwa małżeńskiego i rodzinnego (kierunek: Nauki o rodzinie; tryb: stacjonarne; rok: II; semestr: zimowy; rodzaj zajęć: ćwiczenia)
-
Projekt profilaktyczny (kierunek: Nauki o rodzinie; tryb: stacjonarne; rok: I; semestr: letni; rodzaj zajęć: wykład)
-
Projekt profilaktyczny (kierunek: Nauki o rodzinie; tryb: stacjonarne; rok: I; semestr: letni; rodzaj zajęć: warsztaty)
-
Warsztaty fakultatywne (kierunek: Nauki o rodzinie; tryb: stacjonarne; rok: II; semestr: zimowy; rodzaj zajęć: warsztaty)
-
Projekt profilkatyczny (kierunek: Nauki o rodzinie; tryb: stacjonarne; rok: II; semestr: zimowy; rodzaj zajęć: wykład)
-
Projekt profilkatyczny (kierunek: Nauki o rodzinie; tryb: stacjonarne; rok: II; semestr: zimowy; rodzaj zajęć: warsztaty)
-
Projekt specjalistyczny (kierunek: poradnictwo i mediacje; tryb: stacjonarne; rok: III; semestr: zimowy; rodzaj zajęć: wykład)
-
Projekt specjalistyczny (kierunek: poradnictwo i mediacje; tryb: stacjonarne; rok: III; semestr: zimowy; rodzaj zajęć: warsztaty)
-
Projekt profilaktyczny (kierunek: Nauki o rodzinie; tryb: niestacjonarne; rok: I; semestr: letni; rodzaj zajęć: wykład)
-
Projekt profilaktyczny (kierunek: Nauki o rodzinie; tryb: niestacjonarne; rok: I; semestr: letni; rodzaj zajęć: warsztaty)
-
Poradnictwo rodzinne (kierunek: Nauki o rodzinie; tryb: stacjonarne; rok: II; semestr: letni; rodzaj zajęć: ćwiczenia)
-
Psychologia społeczna (kierunek: Nauki o rodzinie; tryb: niestacjonarne; rok: II; semestr: zimowy; rodzaj zajęć: ćwiczenia)
-
Wprowadzenie do poradnictwa małżeńskiego i rodzinnego (kierunek: Nauki o rodzinie; tryb: niestacjonarne; rok: II; semestr: zimowy; rodzaj zajęć: ćwiczenia)
-
Psychologia społeczna (kierunek: Praca socjalna; tryb: niestacjonarne; rok: II; semestr: zimowy; rodzaj zajęć: wykład)
-
Psychologia społeczna (kierunek: Praca socjalna; tryb: niestacjonarne; rok: II; semestr: zimowy; rodzaj zajęć: ćwiczenia)
Plan (harmonogram) zajęć jest dostępny na stronie Wirtualnego Dziekanatu.◾
Religijność a osobnicza perspektywa względem rodziny i względem doświadczeń w rodzinie – ujęcie psychologiczne [w:] Kiedy myślę Rodzina...: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Papieskiego Jana Pawła II w Krakowie 2016.
[więcej informacji][szukaj w bibliotece]◾
Rozwojowe konsekwencje dzieciństwa przebiegającego w kontekście problemu alkoholowego rodzica [w:] Zdrowie psychiczne dziecka, Kraków: Wyd. św. Stanisława BM 2012, s. 191-205.
[więcej informacji][szukaj w bibliotece]◾
Upośledzenie umysłowe dziecka w perspektywie rozwojowej – zadania dla rodziny i dla poradnictwa psychologicznego [w:] Prawne, administracyjne i etyczne aspekty wychowania w rodzinie, Radom: Wyższa Szkoła Handlowa w Radomiu 2011, s. 1001-1021.
[więcej informacji][szukaj w bibliotece]◾
Rola poradnictwa rozwojowego w psychologicznym wsparciu rodziny z dzieckiem upośledzonym umysłowo [w:] Silna rodzina. Seria Małżeństwo i Rodzina - Nauki o Rodzinie PAT, Kraków: Wyd. św. Stanisława BM 2009, s. 208-220.
[więcej informacji][szukaj w bibliotece]◾
Funkcjonowanie społeczne i osobowościowe młodzieży z upośledzeniem umysłowym a psychologiczne wsparcie rodziny [w:] Wymiary przestrzeni życiowej współczesnej rodziny, Kraków: Krakowskie Towarzystwo Edukacyjne 2009, s. 285-298.
[więcej informacji]◾
Rodzina jako fakt rozwojowy - perspektywa psychologiczna [w:] W poszukiwaniu jakości życia współczesnej rodziny polskiej, Kraków: Krakowskie Towarzystwo Edukacyjne 2009, s. 59-67.
[więcej informacji][szukaj w bibliotece]-Psychologiczne konsekwencje życia w warunkach wybranych postaci zaburzeń funkcjonowania psychicznego z uwzględnieniem specyfiki rozwoju dziecka; [nr projektu:] 240303
- Rozwój religijny w kontekście całościowego funkcjonowania człowieka; [podczas konferencji:] Najnowsze trendy w psychologii rozwojowej [miejsce konferencji:] Lubelskie Towarzystwo Naukowe, Lublin, 2016-03-07
- Regulacyjna funkcja religijności w realizacji zadań życia rodzinnego; [podczas konferencji:] VI Międzyuczelniane Sympocjum UPJPII-KUL: Religijność, duchowość, psychologia w badaniach nad rodziną [miejsce konferencji:] Lublin KUL, 2015-09-29
- Religijność członków duszpasterstwa osób żyjacych w związkach niesakramentalnych; [podczas konferencji:] XXIV Ogólnopolska Konferencja Psychologii Rozwojowej Rozwój autonomii i podmiotowości człowieka w dobie globalizacji [miejsce konferencji:] Warszawa UKSW, 2015-06-03
- Religijność a osobnicza perspektywa względem rodziny i względem doświadczeń w rodzinie - ujęcie rozwojowe; [podczas konferencji:] Miedzynarodowa Konferencja Naukowa Rodzina ceniona i zagrożona [miejsce konferencji:] Kraków UPJPII, 2015-06-02
- Regulacyjna funkcja religijności w realizacji wybranych zadań życia - doniesienie z badań; [podczas konferencji:] II Międzynarodowa Konferencja Psychologii Religii i Duchowości [miejsce konferencji:] KUL Lublin, 2014-06-03
- Rozwojowe konsekwencje dzieciństwa przebiegającego w kontekście problemu alkoholowego rodzica; [podczas konferencji:] Zdroie psychiczne dziecka [miejsce konferencji:] Kraków UPJPII, 2012-11-08
- Wybrane czynniki kształtowania się u Studentów niepełnosprawnych nastawień i oczekiwań wobec psychospołecznych warunków studiowania; [podczas konferencji:] Student z niepełnosprawnością w środowisku akademickim – współczesne wyzwania i dylematy [miejsce konferencji:] Kraków UPJPII, 2010-06-01
- Rodzina jako fakt rozwojowy – perspektywa psychologiczna; [podczas konferencji:] IX Międzynarodowa Konferencja Naukowa "Państwo, Gospodarka, Społeczeństwo" [miejsce konferencji:] Kraków KSW, 2009-06-00
- Funkcjonowanie społeczne i osobowościowe młodzieży z upośledzeniem umysłowym a psychologiczne wsparcie rodziny; [podczas konferencji:] VIII Międzynarodowa Konferencja Naukowa "Państwo, Gospodarka, Społeczeństwo" [miejsce konferencji:] Kraków KSW, 2008-06-00